در مقاله‌ی پیش‌رو با بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ در بازار ایران از برند‌هایی همچون لنوو، ایسوس، ایسر، اپل و مایکروسافت آشنا شوید.

در بازار ایران هزاران مدل لپ‌تاپ در بازه‌های قیمتی گوناگون به‌فروش می‌رسد؛ اما شاید تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها ارزش خرید داشته باشند و همین موضوع می‌تواند باعث گمراهی کاربر و صرف هزینه‌ی بیهوده باشد؛ بنابراین با مقاله‌ی پیش‌رو، به‌صورت کلی بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران در سال ۲۰۲۴ را برای دو نوع کاربری روزمره یا بازی/مهندسی معرفی می‌کنیم.

به‌طور کلی هنگام خرید لپ‌تاپ، گذشته از مواردی همچون کیفیت ساخت و طراحی ظاهری، باید به موارد زیر نیز توجه کرد:

  • پردازنده: برای کاربری‌های روزمره، پردازنده‌ی کم‌مصرف، مانند سری U‌ اینتل و AMD و برای کاربری‌های جدی‌تر، پردازنده‌‌های پرقدرت مانند سری H این شرکت‌ها مناسب خواهد بود.
  • گرافیک: کاربری‌هایی مثل بازی و طراحی به کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز دارند؛ اما برای کاربری‌های روزمره، گرافیک یکپارچه با پردازنده کافی است.
  • رم: برای کاربری‌های روزمره به‌ویژه برای کسانی که تب‌های باز زیادی روی مرورگرشان دارند، حداقل ۸ گیگابایت رم توصیه می‌شود؛ اما کاربری‌های جدی‌تر به ۱۶ گیگابایت یا بیشتر نیاز دارند.
  • صفحه‌نمایش: نمایشگرهای IPS با وضوح Full-HD یا QHD و روشنایی بیش‌از ۲۰۰ نیت را توصیه می‌کنیم.
  • حافظه: اجرای سریع نرم‌افزارها و محیط پویای سیستم‌عامل در گرو استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD با رابط NVMe است.
  • کیبورد و ترک‌پد: به فاصله‌، چینش، عمق و نوع بازخورد کلیدها در کنار ابعاد ترک‌پد و پشتیبانی آن از ژست‌های حرکتی ویندوز توجه کنید.
  • شارژدهی: به ظرفیت باتری و پردازنده دقت کنید، دستگاه‌هایی با ماهیت گیمینگ معمولاً بیش‌از ۵-۶ ساعت شارژدهی ندارند.
  • ابعاد و وزن: چنانچه برای کاربری‌های روزمره قصد خرید لپ‌تاپ دارید، بهتر است مدلی سبک با نمایشگر ۱۴ اینچ یا کوچک‌تر انتخاب کنید.

چه لپ‌تاپی «بهترین لپ‌تاپ» است؟

در مقاله‌ی پیش‌رو، قصد داریم تا بهترین و جدیدترین لپ‌تاپ‌های بازار را به‌صورت یکجا برای کاربری‌های روزمره و بازی/مهندسی در بازه‌‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. توجه داشته باشید معیار زومیت برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ صرفا روی ارائه بهترین و به‌روزترین پیکربندی سخت‌افزاری متمرکز نیست، بلکه کلیه‌ی پارامترهایی که در تجربه‌ی نهایی استفاده از لپ‌تاپ تأثیرگذار هستند در تمامی گزینه‌های منتخب زومیت مدنظر قرار گرفته‌اند. از این‌رو، کلیه‌ی لپ‌تاپ‌های بالای ۳۰ میلیون تومان (حتی لپ‌تاپ‌های گیمینگ) علاوه‌بر پیکربندی سخت‌افزاری، از فیلترهای زیر عبور کرده‌اند تا معقول‌ترین گزینه به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ انتخاب شود.

  • فناوری پنل، کیفیت و دقت نمایش رنگ نمایشگر: در انتخاب لپ‌تاپ باید به‌همان اندازه‌ای که به سخت‌افزار لپ‌تاپ اهمیت می‌دهید، در مورد نمایشگر آن نیز حساسیت به‌خرج دهید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که لپ‌تاپ‌های بازار (به‌خصوص لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی) با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از پنل‌هایی با فناوری قدیمی، دقت رنگ پایین و زاویه‌ی دید محدود برای کاهش قیمت تمام‌شده است؛ بنابراین در انتخاب مدل‌ها سعی کرده‌ایم محصولاتی را دست‌چین کنیم که در هر بازه‌ی قیمتی از باکیفیت‌ترین پنل‌ها بهره می‌برند. به‌همین منظور به درصد پوشش فضای رنگی (sRGB ،DCI-P3 و NTSC) و فناوری نمایشگر هر مدل در ذیل آن اشاره کرده‌ایم. نمایشگرهایی با فناوری IPS و پوشش کامل فضای رنگی sRGB ایدئال هستند.
  • حمل‌پذیری: بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار به‌معنای واقعی کلمه، ماهیت قابلیت حمل لپ‌تاپ را با طراحی عجیب، غیرارگونومیک، ضخیم، سنگین‌وزن و در نهایت بی‌اعتنایی سازنده به استفاده از متریال سبک یا طراحی غیربهینه‌ی برد مدار چاپی زیر سؤال برده‌اند. گاهی اوقات سازندگان با به‌کارگیری طراحی‌های فضایی و غیرعادی سعی دارند تا محصولاتشان را متفاوت جلوه دهند که این موضوع چندان برای یک دستگاه قابل حمل، قابل هضم نیست.
  • کیفیت و متریال به‌کاررفته در ساخت شاسی و بدنه: یک لپ‌تاپ خوب، علاوه‌بر سخت‌افزار به‌روز و قطعات کارآمد، باید از کیفیت ساخت معقولی نیز برخوردار باشد. برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار که در سطح پرچمدار نیز ظاهر می‌شوند، از ضعیف‌ترین بدنه با استحکام پایین و کیفیت نامرغوب بهره می‌برند که هیچ حسی از محصول باکیفیت را به‌کاربر منتقل نمی‌کنند و حتی ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه‌تری داشته باشند.
  • سری محصول: برندهایی که تنوع بالایی از محصولات دارند، این محصولات را در سری‌های مختلف عرضه می‌کنند و هر سری با تمرکز روی موارد خاصی تولید می‌شود تا کاربر بتواند با توجه به خواسته‌هایش، از میان محصولات سری مناسب خود، گزینه‌ی موردنظر را انتخاب کند؛ برای مثال برخی از سری‌های گیمینگ مانند TUF ایسوس از دسته‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌روند که صرفا روی ارائه قدرتمندترین پیکربندی سخت‌افزاری تمرکز دارند و بخش‌های دیگر از اهمیت کمرنگ‌تری برخوردار هستند، بنابراین ممکن است به‌همین علت درمجموع انتخاب مناسبی به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ نباشند.
  • شارژدهی: طول عمر باتری لپ‌تاپ یکی دیگر از نکات حائز اهمیت است که به واژه‌ی «لپ‌تاپ» معنا می‌بخشد. این موضوع چندان در مورد لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های پرمصرف موضوعیت ندارد؛ اما در مورد لپ‌تاپ‌هایی که برای استفاده‌ی روزمره مناسب هستند، سعی می‌شود دستگاه‌هایی با ظرفیت باتری بالا انتخاب شوند.

توجه: برخی از لپ‌تاپ‌های نو تحت عنوان لپ‌تاپ کاستوم‌شده در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند. این دسته از دستگاه‌ها درواقع لپ‌تاپ‌هایی هستند که قطعاتی مانند رم و درایو ذخیره‌سازی پیش‌فرض آن‌ها از سوی شرکت عرضه‌کننده با نمونه‌ی افترمارکت جایگزین می‌شود. هدف اصلی این‌ کار ارتقای رم یا فضای ذخیره‌سازی یا جایگزین‌کردن HDD با SSD در لپ‌تاپ‌هایی است که امکان سفارشی‌سازی فضای ذخیره‌سازی/رم آن‌ها از سوی سازنده محدود باشد یا اینکه به‌منظور کاهش هزینه‌ی خرید در داخل کشور – به‌خصوص لپ‌تاپ‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت – صورت می‌گیرد.

به‌همین دلیل، لپ‌تاپ‌های کاستوم‌شده از پلمب کارخانه خارج می‌شوند و پس‌ از جایگزین‌شدن قطعات به‌فروش می‌رسند. از آنجا که ممکن است این عمل باعث بروز برخی مشکلات ناسازگاری در لپ‌تاپ‌ها شود یا احتمالاً در مواردی با قطعات کم‌کیفیت‌تری جایگزین شوند، تا حد ممکن به‌سراغ نمونه‌ی پلمب (درصورت موجود بودن) بروید و شخصاً نسبت به ارتقای قطعات آن اقدام کنید یا تست لپ‌تاپ در مهلت تعیین‌شده‌ی بازگشت آن‌ را با دقت بیشتری انجام دهید و از صحت کارکرد قطعات طبق استاندارد سازنده اطمینان حاصل کنید.

آیا لپ‌تاپ‌های زیر ۳۰ میلیون تومان ارزش خرید دارند؟

متأسفانه نرخ نجومی ارز و مشکلات موجود بر سر واردات کالا باعث شد تا  نیز همچون دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یابد؛ به‌طوری که امروز به‌سختی می‌توان لپ‌تاپ کاملاً کارآمدی را تا ۳۰ میلیون تومان پیدا کرد. با کمال تاسف باید گفت اغلب لپ‌تاپ‌های نو موجود در بازار به‌خصوص لپ‌تاپ‌های زیر ۳۰ میلیون تومان، از کیفیت تولید بسیار پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی و نه‌چندان گران‌قیمت در بازارهای جهانی برخوردار هستند.

استفاده از متریال درجه‌چندم به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده‌ی ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های نو موجود در بازار تنها در جنس بدنه خلاصه نمی‌شود، بلکه نوع فناوری و کیفیت قطعات مهمی چون نمایشگر، کیبورد و ترک‌پد و اسپیکر در قیمت محصول دخیل هستند؛ موضوعی که در خرید لپ‌تاپ چندان بدان توجه نمی‌شود. لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار حتی با وجود سخت‌افزار جدید از ابتدایی‌ترین پنل‌های نمایشگر با فناوری‌های قدیمی بهره می‌برند؛ بنابراین صرف‌نظر از دارا نبودن حداقل استانداردهای وضوح، دقت رنگ و زاویه‌ی دید، تجربه‌ی بسیار نازل و کم‌کیفیتی را عاید کاربر خواهند کرد. سایر بخش‌ها نیز به‌همین صورت در تجربه‌ی استفاده از دستگاه‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

پس در مقاله‌ی پیش‌رو ضمن راهنمایی شما برای خرید لپ‌تاپ با کمترین بودجه‌ی ممکن، توصیه می‌کنیم که تا زیر ۲۰ میلیون تومان به‌سراغ خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم و استوک از مراکز معتبر بروید که در میان آن‌ها می‌توان مدل‌هایی با ارزش خرید و کیفیت ساخت بسیار بالاتر از لپ‌تاپ‌های نو را یافت. پیش‌تر در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم به‌صورت مفصل در مورد نکاتی صحبت کرده‌ایم که باید هنگام خرید لپ‌تاپ کارکرده مدنظر داشته باشید.

بهترین لپ تاپ تا ۱۵ میلیون تومان

V15 G4 لنوو – Athlon Silver 7120U 610M 8GB 256GB

3.5

امتیاز کاربراناز ۴ رای

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ لنوو Lenovo V15 G4
لپ تاپ لنوو Lenovo V15 G4 نمای چپ
لپ تاپ لنوو Lenovo V15 G4 نمای پشت

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

AMD Athlon Silver 7120U

AMD Radeon 610M

8 گیگابایت رم

256 گیگابایت SSD

1.6 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 38 وات‌ساعت

لنوو V15 G4 در سبد اقتصادی‌ترین محصولات لنوو و ارزان‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های نو قابل خرید در ایران قرار می‌گیرد و به‌همین جهت، سخت‌افزاری برای رفع ابتدایی‌ترین نیازها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگرچه V15 یک لپ‌تاپ فوق‌اقتصادی به‌حساب می‌آید اما نسخه‌ی فعلی آن مشخصات بهتری نسبت‌به سایر لپ‌تاپ‌های موجود با برچسب قیمتی مشابه خودش دارد.

به‌عنوان مثال تراشه Athlon Silver 7120U اگرچه چندان سریع نیست و فاصله‌ی زیادی با سری رایزن دارد اما بسیار کارآمدتر از تراشه‌های سری Celeron اینتل است و ضمنا از رم هشت گیگابایتی با فناوری LPDDR5 در این نسل استفاده می‌شود؛ رمی که به مادربورد دستگاه لحیم شده و امکان ارتقایش وجود ندارد.V15 لپ‌تاپی ۱۵٫۶ اینچی است که وزن نسبتا سبکی دارد و حمل‌ونقلش آسان است. پنل نمایشگر از نوع TN بوده که به زاویه دید محدود و نسبت کنتراست پایین خود زبانزد است، با این‌حال وضوح FHD و پوشش ۶۰ درصدی sRGB را دارد. لپ‌تاپ با چنین مشخصاتی برای استفاده‌های سبکی چون وب‌گردی، مالتی‌مدیا و کار با آفیس و نرم‌افزارهای ابتدایی کفایت می‌کند.

بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان

IdeaPad Slim 3 15AMN8 لنوو – Ryzen 5 7520U 610M 8GB 256GB

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 نمای جلو
لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 نمای راست صفحه نمایش
لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 نمای چپ درگاه ها

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

AMD Ryzen 5 7520U

AMD Radeon 610M

8 گیگابایت رم

256 گیگابایت SSD

1.6 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 47 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری آیدیاپد لنوو را همه با مشخصات رقابتی و قیمت مقرون‌به‌صرفه می‌شناسند و لنوو با متنوع‌کردن اعضای این سری، سعی دارد تا طیف انتخاب‌های پیش‌روی کاربران را گسترده‌تر از قبل کند. اکنون با اضافه‌شدن زیرمجموعه‌ی Slim به‌آن، بازهم به‌تنوع مدل‌های موجود اضافه شده است که مشخصات به‌روزتری نسبت‌به گذشته دارند.

IdeaPad Slim 3 مدل 15AMN8 یک لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی است که از پردازنده سریع و کم‌مصرف Ryzen 5-7520U قدرت می‌گیرد و با گرافیک Radeon 610M یکپارچه شده است. این لپ‌تاپ به‌راحتی از عهده وظایف روزمره برمی‌آید و می‌تواند برای برخی اعمال سنگین محاسباتی نیز عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان دهد.

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 15AMN8 نمای پشت رنگ آبی

از آن‌جایی که رم هشت گیگابایتی لپ‌تاپ از نوع کم‌مصرف LPDDR5-5500 به‌حساب می‌آید، بنابراین با بورد دستگاه یکپارچه شده و امکان ارتقای آن وجود ندارد. نمایشگر از نوع IPS با وضوح FHD و پوشش ۶۰ درصدی فضای رنگی sRGB است و با باتری ۴۷ وات‌ساعتی می‌توان انتظار شارژدهی پنج ساعتی در استفاده‌های ترکیبی را از آن داشت.

وزن لپ‌تاپ نیز ۱٫۶ کیلوگرم بوده که مقدار معقولی برای حمل روزانه‌ی آن محسوب می‌شود. آیدیاپد اسلیم ۳ از تنوع درگاه‌ها وضعیت خوبی دارد. این مدل با حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور هم تولید می‌شود که باید هنگام خرید به سری ساخت محصول برای بررسی وجود یا فقدان آن توجه کنید.

VivoBook 15 X1502ZA ایسوس – Core i3-1220P UHD 8GB 512GB

نمای جلوی لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد
نمای نیمرخ سمت راست لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA با صفحه نمایش روشن و نمایش درگاه‌های لبه سمت راست
نمای سمت چپ لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA و نمایش حالت 180 درجه

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

اینتل Core i3-1220P

اینتل UHD Graphics

8 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.7 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 42 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری ویووبوک از اعضای اقتصادی محصولات ایسوس بوده و در بازار ایران نیز در طیف بسیار گسترده‌ای از انواع پیکربندی‌ها و مدل‌ها دردسترس هستند. این مدل از VivoBook که لپ‌تاپی ۱۵٫۶ اینچی است از تراشه Core i3-1220P استفاده می‌کند که نسبت‌به سری U خانواده Core i3 از هسته‌های بیشتر و قدرتمندتری برخوردار است و باعث می‌شود که این لپ‌تاپ از هر مدل دیگری در بازه قیمتی خودش سریع‌تر باشد.

البته نمایشگر این لپ‌تاپ از پنل TN با وضوح FHD و پوشش ۶۰ درصدی sRGB استفاده می‌کند و اگر قصد خرید آن‌را دارید باید کمی با زاویه‌ی دید محدودش کنار بیایید. لپ‌تاپی با چنین مشخصات برای کار با نرم‌افزارهای نسبتا سنگین بهترین گزینه است، اما برای کارکردهای مالتی‌مدیا و تماشای فیلم ایدئال نیست.

نمای نیمرخ سمت چپ لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA با صفحه نمایش روشن و نمایش درگاه‌ها و خروجی هوای گرم لبه سمت چپ

اگر دغدغه‌ی تنوع پورت‌ها به‌خصوص پورت‌های USB را دارید، این لپ‌تاپ می‌تواند نگرانی شما را با سه‌عدد درگاه USB-A و یک‌عدد USB-C را برطرف کند اما نباید انتظار بالایی از نظر امکاناتی مانند حسگر اثر انگشت داشته باشید. ویووبوک ۱۵ از باتری ۴۲ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که با توجه‌به مصرف نسبتا بالای پردازنده، عمرباتری متوسطی دارد.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون تومان

IdeaPad Slim 3 لنوو – Ryzen 7 7730U RX Vega 8 8GB 512GB

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3
لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 نمای پشت
لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 نمای چپ

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

AMD Ryzen 7 7730U

AMD Radeon RX Vega 8

8 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.5 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 47 وات‌ساعت

IdeaPad Slim 3 مدل 15ABR8 پردازنده‌ی بسیار سریع و بهینه‌ی Ryzen 7-7730U را در بطن خود جای داده که به‌لطف فرایند ساخت پیشرفته‌تر، عملکردش تقریبا با تراشه Core i5-13420H که بیش‌از دوبرابر مصرف انرژی بیشتری دارد، برابری می‌کند و گرافیک یکپارچه RX Vega 8 نیز تا دو برابر سریع‌تر از GPU یکپارچه تراشه اینتل بوده و به‌اندازه‌ای قدرتمند است که بتوان برخی بازی‌های سنگین (مانند فورزا هورایزن ۵) را با نرخ فریم ۳۰ تا ۴۰ فریم‌برثانیه و تنظیمات گرافیکی پایین اجرا کرد.

در سایر بخش‌ها، این لپ‌تاپ با پیکربندی‌های دیگرش تفاوت چندانی ندارد به‌جز رم هشت گیگابایتی‌اش که از نوع DDR4 بوده و قابلیت ارتقای آن در این نسخه فراهم است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS آن وضوح FHD ارائه می‌دهد و ۶۰ درصد از sRGB را پوشش می‌دهد. IdeaPad Slim 3 از نظر امکانات و پورت‌ها وضعیت مناسبی دارد و درگاه کارت‌خوان نیز برایش درنظر گرفته شده است.

آیدیاپد اسلیم ۳ بدنه‌ای تماما از جنس پلاستیک داشته که کیفیت ساخت متوسطی دارد و وزن آن ۱٫۶ کیلوگرم است. با توجه به‌این‌که لپ‌تاپ از تراشه‌ی پرسرعتی استفاده می‌کند، می‌توانید برای کاربری‌های سنگین و استفاده از برخی نرم‌افزارهای مهندسی و اجرای برخی بازی‌های سبک روی آن حساب باز کنید.

بهترین لپ تاپ تا ۳۰ میلیون تومان

IdeaPad 5 لنوو – Core i5-1235U MX550 16GB 512GB

نمای جلو لپ تاپ لنوو آیدیاپد 5
نمای کنار لپ تاپ لنوو آیدیاپد 5

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

اینتل Core i5-1235U

انویدیا GeForce MX550

16 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.85 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 76 وات‌ساعت

این مدل از لپ‌تاپ IdeaPad 5 یعنی 15IAL7 را شاید بتوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و ارزشمندترین لپ‌تاپ‌های خانواده آیدیاپد در ایران به‌حساب آورد و برای این گفته می‌توان دلایل مختلفی را ارائه داد. اول از همه این لپ‌تاپ در یکی از نسخه‌هایش بدنه‌ای تمام آلومینیومی دارد که تفاوت قابل ملاحظه‌ای با لپ‌تاپ‌های پلاستیکی از نظر کیفیت ساخت و تجربه استفاده از دستگاه را داشته و به جذابیت ظاهری و در نتیجه ارزش خرید آن افزوده است.

این لپ‌تاپ افزون‌بر پردازنده‌ی Core i5-1235U، تراشه‌ی گرافیکی MX550 انویدیا را برای پردازش‌ها و وظایفی که به حضور پردازنده گرافیکی مجزا وابسته هستند یا به‌عنوان شتاب‌دهنده سخت‌افزاری به آن نیاز دارند، در دل خود جای داده است. بنابراین لپ‌تاپ مذکور افزون‌بر کاربری‌های روزمره و مهندسی، می‌تواند برای برخی اعمال گرافیکی، رندرگیری و برخی نرم‌افزارهای سه‌بعدی‌سازی مورد استفاده قرار بگیرد.

آیدیاپد ۵ امکاناتی مانند نور پس‌زمینه کیبورد و حسگر اثر انگشت را در خود دارد و محتوا را در نمایشگری ۱۵٫۶ اینچی با وضوح FHD و پوشش ۶۰ درصدی sRGB به‌تصویر می‌کشد. این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت SSD را دراختیارتان می‌گذارد.

توجه داشته باشید که نسخه‌ی تمام آلومینیومی این لپ‌تاپ ۱٫۸۵ کیلوگرم وزن دارد و ازآنجاکه نسخه‌ی سبک‌وزن‌تر از بدنه‌ای با ترکیب پلاستیک و آلومینیوم بهره می‌برد و در برخی موارد امکاناتی چون حسگر اثر انگشت و نور پس‌زمینه کیبورد را ندارد، حتماً به مشخصات درج‌شده در فروشگاه‌ها قبل از خرید توجه کنید. ضمناً ظرفیت باتری این لپ‌تاپ براساس نسخه‌های مختلف بین ۵۷ تا ۷۶ وات‌ساعت متغیر است.

VivoBook 15 X1502ZA ایسوس – Core i5-12500H Iris Xe 8GB 512GB

لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA
لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1502ZA نقره ای رنگ

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

اینتل Core i5-12500H

اینتل Iris Xe Graphics

8 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.7 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 42 وات‌ساعت

لپ‌تاپ قدرتمند اقتصادی ایسوس VivoBook 15 X1502ZA با پردازنده ۴۵ واتی سری H نسل ۱۲ که ۱۲ هسته فیزیکی و ۱۶ ترد را دراختیار کاربر قرار می‌دهد به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در بهترین لپ تاپ‌ برنامه نویسی به شمار آورد. البته، رم ۸ گیگابایتی این مدل را بهتر است در آینده ارتقاء دهید.

نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS LCD با نرخ‌نوسازی ۶۰ هرتز حداکثر روشنایی ۲۲۰ نیت ارائه می‌کند و می‌تواند ۴۵ درصد از فضای رنگی NTSC یا ۶۰ درصد sRGB را پوشش دهد. بنابراین، با‌اینکه پنل IPS نکته مثبتی به‌حساب می‌آید؛ اما اگر طراحی می‌کنید یا ویرایش عکس انجام می‌دهید، قطعاً دقت رنگ برایتان اهمیت دارد و باید سراغ نمایشگری بروید که حداقل ۷۲ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد.

لپ‌تاپ ایسوس VivoBook 15 X1502ZA ازنظر اتصالات ۲ درگاه USB 3.0 تایپ A و یک USB 2.0 تایپ A دارد. همچنین، یک درگاه تایپ C نسخه USB 3.2 Gen 1 بدون قابلیت پشتیبانی از تاندروبولت روی آن تعبیه شده است. باتری ۴۲ وات‌ساعتی آن نیز با توجه به مصرف پردازنده فقط برای ۳ ساعتی شارژدهی خواهد داشت.

بهترین لپ‌تاپ‌ها از ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان

از بازه‌ی ۳۰ میلیون تومان به‌بالا، برای خرید لپ‌تاپ باید نوع کاربری خود را مشخص کنید؛ چراکه از این بازه به‌ بعد لپ‌تاپ‌ها با کاربری‌های مختلف از یکدیگر تفکیک می‌شوند و دیگر جنبه‌ی استفاده‌ی عمومی ندارند. در واقع انتخاب بهترین گزینه با پرداخت مبالغ بالای ۳۰ میلیون تومان منوط به تعیین نوع کاربری است و شما باید از میان لپ‌تاپ‌هایی برای استفاده‌ی روزمره یا حرفه‌ای یکی را انتخاب کنید.

لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای، دستگاه‌های قدرتمندی با نسخه‌های پرقدرت و پرمصرف CPU و GPU هستند (مانند سری H یا HX پردازنده‌های اینتل و AMD و سری GTX و RTX و RX گرافیک‌های انویدیا و AMD) و برای کاربری‌های سنگین (مانند کار با نرم‌افزارهای مهندسی، رندرگیری و بازی) ساخته شده‌اند، در صورتی‌که لپ‌تاپ‌هایی با کاربری روزمره مناسب این استفاده نیستند.

لپ‌تاپ‌های قدرتمند در عوض برای استفاده‌ی روزمره و سبک مناسب نیستند، چراکه مهم‌ترین معیار برای این نوع استفاده، یعنی شارژدهی در آن‌ها معنایی ندارد و ضمناً بسیاری از چنین لپ‌تاپ‌هایی صرفاً با تمرکز روی قدرت پردازشی ساخته شده‌اند، یعنی نسبت به لپ‌تاپ‌های عادی کمتر به کیفیت بدنه، وزن و نمایشگر پرداخته شده است.

لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه برای استفاده‌ی روزمره معرفی می‌شوند ممکن است تفاوت چندانی از نظر عملکرد با لپ‌تاپ‌هایی که تا به اینجا برای استفاده‌ی عمومی معرفی شده‌اند، نداشته باشند، اما از جهت طراحی، کیفیت ساخت، شارژدهی، وزن و حمل‌پذیری آسان‌تر، نوع پنل به‌کاررفته و همچنین برخی ویژگی‌های بیشتر چند پله بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرند. لپ‌تاپ‌های سبک و مناسب برای استفاده‌ی روزمره به اولترابوک‌ها مشهورند و سطح تجربه‌ی کاربری ارتقایافته‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های عادی ارائه می‌دهند.

بهترین لپ‌تاپ تا ۴۰ میلیون تومان (کاربری روزمره)

سرفیس لپ تاپ 4 نسخه 13.5 اینچ مایکروسافت – Core i5-1135G7 Iris Xe 8GB 512GB

3.7

امتیاز کاربراناز ۶ رای

امتیاز و نظر دهید

نمای جلو لپ تاپ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 4
نمای جلو لپ تایپ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 4 رنگ sanstone
نمای جلو لپ تایپ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 4 رنگ پلاتینیوم
نمای جلو لپ تایپ مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 4 رنگ Ice Blue

13.5 اینچ

1504 × 2256 پیکسل

اینتل Core i5-1135G7

اینتل Iris Xe

8 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.2 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 47 وات‌ساعت

اگر برای کاربری روزمره لپ‌تاپی مدنظر دارید که حمل‌و‌نقل آن بسیار آسان و کیفیت ساخت بالایی داشته باشد، می‌توانید سرفیس لپ‌تاپ گو 2 ساخت مایکروسافت را انتخاب کنید که فقط ۱٫۲ کیلوگرم وزن دارد. البته پردازنده‌ی Core i5-1135G7 لپ‌تاپ برای استفاده‌های سبکی مانند ویرایش اسناد آفیس، دیدن فیلم و وب‌گردی مناسب‌تر است و با کمی ارفاق می‌توانید نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تر را روی این دستگاه اجرا کنید.

اولترابوک کوچک و جمع‌وجور مایکروسافت بدنه‌ای تمام آلومینیومی و صفحه‌نمایش لمسی ۱۳٫۵ اینچی موسوم به PixelSense با وضوح بالای ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل دارد که فضای رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. این دستگاه برای احراز هویت از حسگر اینفرارد تشخیص چهره Windows Hello استفاده می‌کند، یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C دارد و کمبود درگاه‌ها ناگزیر کاربران را به سمت خرید هاب‌های USB برای این لپ‌تاپ هدایت می‌کند.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دیجی کالا

40,000,000 تومان

لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4-i5 1135G7 8GB 512SSD رنگ نقره ای گارانتی 18 ماهه آرمان دیس دژ

خرید

تاپ رایان

38,380,000 تومان

لپ تاپ مایکروسافت 13.5 اینچ مدل Surface Laptop 4 پردازنده Core i5-1135G7 رم 8GB حافظه 512GB SSD گرافیک Intel

خرید

تلکام

39,999,000 تومان

لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4 i5 1135G7 8GB 512GB Intel رنگ آبی ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا گارانتی

خرید

G10 450 اچ پی – Core i5-1335U Iris Xe 16GB 1TB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ اچ پی HP 450 G10 نمای جلو
لپ تاپ اچ پی HP 450 G10 نمای راست صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ اچ پی HP 450 G10 نمای چپ صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ اچ پی HP 450 G10 نمای پشت رنگ نقره ای
لپ تاپ اچ پی HP 450 G10 نمای جانبی و درگاه ها

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

اینتل Core i5-1335U

اینتل Iris Xe

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.7 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 51 وات‌ساعت

لپ‌تاپ 450 G10 از سری ProBook اچ‌پی یکی از لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و مناسب استفاده روزمره است که از بدنه‌ی تمام آلومینیومی بهره می‌برد و از نظر امکانات و تنوع درگاه‌ها در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برد چراکه اکثر درگاه‌های موردنیاز کاربر از جمله microSD ،RJ45 و حتی دو عدد Type-C را در اختیارش قرار می‌دهد و به‌حسگر اثرانگشت نیز مجهز شده است.

این لپ‌تاپ در بخش عملکرد متکی به تراشه Core i5-1335U است که درعین کم‌مصرف بودن قدرت پردازشی مناسبی برای امور روزمره و کار با برخی نرم‌افزارهای مهندسی ارائه می‌دهد. نمایشگر لپ‌تاپ اچ‌پی ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح FHD و پوشش ۶۰ درصدی sRGB است. بدنه‌ی ۱٫۷ کیلوگرمی دستگاه قرص و محکم است و حس پریمیوم‌بودن دستگاه را کاملا به کاربر انتقال می‌دهد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دیجی کالا

39,190,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل ProBook 450 G10-i5 1335U 16GB 1SSD – کاستوم شده رنگ نقره ای گارانتی 18 ماهه آرتین تجارت آریا تدبیر

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۴۰ میلیون تومان (با پردازنده قدرتمند)

IdeaPad Slim 3 15IRH8 لنوو – Core i7-13620H UHD 16GB 1TB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

نمای روبه‌روی لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد
نمای پشت لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 و نمایش لوگو و درگاه‌های لبه سمت راست
نمای بالای لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad Slim 3 و نمایش کیبورد و ترک‌پد

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

اینتل Core i7-13620H

اینتل UHD Graphics

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.62 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 47 وات‌ساعت

لپ‌تاپ IdeaPad Slim 3 مدل 15IRH8 یکی دیگر از مشتقات سری آیدیاپد به‌حساب می‌آید که در این نسخه از تراشه‌ی توانمند Core i7-13620H برای پردازش‌های محاسباتی و گرافیکی قدرت می‌گیرد. تمام حرف‌های این لپ‌تاپ در همان تراشه‌ی مرکزی‌اش خلاصه می‌شود و در زمینه‌های دیگر، خصوصیت‌های منحصربه‌فرد یا چشم‌گیری ندارد. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از همان پنل IPS با وضوح FHD، روشنایی ۳۰۰ نیتی و پوشش ۶۰ درصدی sRGB استفاده می‌کند.

آیدیاپد اسلیم ۳، رم ۱۶ گیگابایتی غیرقابل ارتقا از نوع LPDDR5 دارد و از جهت حمل‌پذیری راحت نسبت‌به لپ‌تاپ‌های گیمینگ سنگین و دارای گرافیک مجزا می‌توان به‌چشم یک لپ‌تاپ سبک‌وزن برای کارهای مهندسی به آن نگاه کرد. لپ‌تاپی که امکانات محدودی در اختیارتان می‌گذارد و همچنان مواردی مانند حسگر اثر انگشت و نور پس‌زمینه کیبورد در آن غایب هستند.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

تکنولایف

34,500,000 تومان

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad Slim 3 i7 13620H 16GB 1TB

خرید

Ad

دیجی کالا

35,500,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Slim 3 15IRU8-i7 13620H 16GB 1SSD – کاستوم شده رنگ خاکستری گارانتی 18 ماهه پردازش طلایی برسان

خرید

سام پردازش

34,370,000 تومان

لپ تاپ لنوو Lenovo IDEAPAD 3 (IP3) SLIM i7(13620H) 16 1 SSD INTEL

خرید

پلازا دیجیتال

34,998,000 تومان

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad Slim 3-QA i7 13620H 16GB 1TB SSD Intel UHD رنگ خاکستری

خرید

کالاوما

37,900,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Slim 3-HA رنگ خاکستری گارانتی 24 ماهه آرتین تجارت آریا تدبیر

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۴۰ میلیون تومان (با گرافیک قدرتمند)

Victus 15 FB1013DX اچ پی – Ryzen 5 7535HS RTX 2050 16GB 1TB

4

امتیاز کاربراناز ۷ رای

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ اچ پی HP Victus 15 FA1040NE
درگاه های لپ تاپ اچ پی HP Victus 15 FA1040NE
لپ تاپ اچ پی HP Victus 15 FA1040NE نمای چپ
لپ تاپ اچ پی HP Victus 15 FA1040NE نمای راست

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

AMD Ryzen 5 7535HS

انویدیا GeForce RTX 2050

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

2.2 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 52.5 وات‌ساعت

سری ویکتوس به‌لطف قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش یکی از محبوب‌ترین و البته پرفروش‌ترین سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ اچ‌پی به‌خصوص در بازار ایران محسوب می‌شود. محبوبیت این سری در سال ۲۰۲۴ نیز کماکان ادامه دارد چراکه تنوع مدل‌ها و پیکربندی‌های دردسترس از قبل نیز گسترده‌تر شده و مدل FB1013DX با دراختیار گذاشتن حداقل سخت‌افزار لازم برای وظایف سنگین و گرافیکی، کاربر را از صرف بودجه‌ی بیشتر و کشانده‌شدن به‌سمت‌وسوی دستگاه‌های گران‌قیمت بازمی‌دارد.

این نسخه از ویکتوس 15 اگرچه سازنده عنوان لپ‌تاپ مخصوص بازی را به‌آن نسبت داده ولی با گرافیک RTX 2050 و توان مصرفی حداکثر ۵۰ واتی‌اش برای بازی گزینه‌ی چندان منطقی‌ای به‌نظر نمی‌رسد اما وجود همین گرافیک گره‌گشای بسیاری از نیازمندی‌های کاربران در وظایفی مانند کار با نرم‌افزارهای سه‌بعدی و رندرینگ خواهد بود. تراشه‌ی Ryzen 5-7535HS نیز در اعمال محاسباتی نیز عملکرد خوبی از خود به‌جا می‌گذارد و به‌طور کلی با پکیجی کم‌استهلاک و طرف هستیم که در استفاده‌های سنگین مشکلاتی مانند داغی یا افت‌عملکرد شدید را در پی ندارد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دی جی لند

40,400,000 تومان

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15-FB1013DX-AA R5 7535HS ظرفیت 1 ترابایت و رم 16 گیگابایت 15.6 اینچ – خاکستری – شرکتی معتبر

خرید

آداک

38,150,000 تومان

لپ تاپ اچ پی Victus 15-FB1013DX-AA

خرید

ایران پشتیبان NX1

40,000,000 تومان

لپ تاپ اچ پی Victus FB1013 R5-7535HS 16GB 1TB SSD-RTX2050

خرید

یاس ارتباط

41,880,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی Victus 15-FB1013DX Ryzen 5 7535HS/1TB SSD/16GB/RTX2050 4GB – خاکستری – ۱۸ ماهه اصلی

خرید

تاپ رایان

43,000,000 تومان

لپ تاپ گیمینگ اچ پی Victus Gaming Laptop 15 FB1013DX پردازنده Ryzen 5 7535HS

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۵۰ میلیون تومان (کاربری روزمره)

Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس – Core Ultra 5 125H Arc 8GB 512GB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

نمای رو به روی لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و لبه جلو
نمای نیمرخ لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش لبه سمت چپ
نمای بالای لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش ترک‌پد و کیبورد
نمای نیمرخ پنل پشت لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش لوگو و لبه سمت چپ
نمای لبه های کناری لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش درگاه ها و منافذ عبور هوای لبه های چپ و راست

14.0 اینچ

1200×1920 – WUXGA

اینتل Core Ultra 5 125H

اینتل Arc Graphics

8 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.28 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 75 وات‌ساعت

با شنیدن اسم ذن‌بوک‌، حس کیفیت و پریمیوم بودن این سری از لپ‌تاپ‌های ایسوس در ذهن تداعی می‌شود و اکنون نسخه‌ی ۲۰۲۴ ذن‌بوک ۱۴ اینچی ایسوس سطح ارتقایافته‌تری از این تصویر ذهنی و تجربه‌ی کاربری را به‌لطف تراشه‌های میتیورلیک اینتل، عاید کاربر می‌کند. این لپ‌تاپ که در تیپ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود در نسخه‌ی ارزان‌تر خود یعنی Q415MA از Core Ultra 5-125H قدرت می‌گیرد که‌ توانایی بالایی در پردازش‌های سنگین محاسباتی و گرافیکی ارائه می‌دهد، به‌نحوی که آن‌را برای استفاده‌ی روزمره نیز به‌گزینه‌ای ایدئال تبدیل می‌کند.

این تراشه که از مکانیزم جدیدی موسوم به Chiplet Design به‌منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی واحدهای پردازشی مختلف بهره می‌برد، واحد مجزایی تحت‌عنوان Intel AI Boost برای پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارد و با گرافیک ۷ هسته‌ای Intel Arc همراه می‌شود که بسیار پرقدرت و کارآمد در امور GPUمحور ظاهر می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در بسیاری از سناریوها شمارا از داشتن دستگاهی با گرافیک مجزا بی‌نیاز می‌کند و آن‌را به مک‌بوک‌های اپل از نظر مصرف انرژی و شارژدهی طولانی مدت نزدیک می‌کند که البته با باتری ۷۵ وات‌ساعتی می‌توان چنین انتظاری را با توجه‌به ارائه PPW بیشتر از گذشته در حالت جدا از پریز داشت.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

لیون کامپیوتر

41,559,000 تومان

لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل ZENBOOK Q415MA Ultra 5-125H/8GB/512GB SSD/Intel گارانتی اصلی – 24 ماه

خرید

آی تی مال

41,999,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook OLED Q415MA Ultra 5 125H 8GB 512GB SSD INTEL – آی تی مال

خرید

ایسوس ایران

41,999,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook OLED Q415MA Ultra 5 125H 8GB 512GB SSD INTEL گارانتی 18 ماهه ( دلتوس – امرتات – بازرگانی مهر – پیکسل – ایران نوت بوک – حامی و … )

خرید

تاپ رایان

42,080,000 تومان

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 Q415MA پردازنده Core Ultra 5 125H

خرید

رینوکالا

42,900,000 تومان

رینوکالا | مشخصات، قیمت و خرید ASUS Zenbook 14 OLED Q415MA-U5512 | رینوکالا

خرید

1 فروشنده دیگر نیز این محصول را دارند

مشاهده همه فروشندگان

مک بوک ایر 2020 اپل – M1 8GB 256GB

4.7

امتیاز کاربراناز ۲۶ رای

امتیاز و نظر دهید

نمایشگر و نمای جلو مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1
نمای کنار و حالت بسته مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1
کیبورد و ترک پد مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1
نمای دو طرف و پورت‌ها مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1

13.3 اینچ

1600 × 2560 پیکسل

اپل M1

پردازنده گرافیک 7 هسته‌ای

8 گیگابایت

256 گیگابایت SSD

1.29 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 49.9 وات‌ساعت

باوجود اینکه حدود چهارسال از معرفی تراشه‌ی M1 اپل می گذرد، اما مک‌بوک ایر M1 همچنان یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌ها برای کاربری روزمره به‌حساب می‌آید. در صورتی که مواردی همچون شارژدهی، کیفیت ساخت بالا، وزن سبک و قابل حمل بودن و البته نمایشگر با کیفیت برایتان اهمیت داشته باشد، مک‌بوک ایر M1 بهترین گزینه در بازه‌ی قیمتی خودش خواهد بود.

مک‌بوک ایر M1 از طراحی بدون فن استفاده می‌کند و برخلاف لپ‌تاپ‌های ویندوزی، در هردوحالت متصل به برق و متکی به باتری، با صرف توان یکسان، عملکرد مشابهی را (بدون افت عملکرد محسوس) ارائه می‌کند. به‌لطف طراحی بهینه‌ی تراشه‌ی اپل و «عملکرد به‌ازای توان مصرفی» مثال‌زدنی (Performance Per Watt) شارژدهی مک‌بوک ایر M1 عالی است و با یک بار شارژدهی می‌تواند یک روز کاری کامل را همراهتان باشد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

لپ تاپ 13.3 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020 ZPA-M1-8GB RAM-256GB SSD رنگ خاکستری گارانتی 18 ماهه پیکسل

خرید

Ad

دی جی لند

50,279,250 تومان

لپ تاپ اپل مدلMacBook Air M1 MGN63 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت 13 اینچ (پک آسیا کیبورد eng) – خاکستری – آرتل

خرید

لوگو فروشگاه یاس ارتباط

یاس ارتباط

40,292,000 تومان

لپ تاپ 13.3 اینچ اپل مدل MacBook Air MGN63 M1/256GB SSD/8GB/7CORE – خاکستری – سلامت کالا و ۷روز مهلت تست

خرید

تاپ رایان

40,630,000 تومان

مک بوک ایر اپل MacBook Air MGN63 2020 پردازنده M1 رم 8GB

خرید

15 فروشنده دیگر نیز این محصول را دارند

مشاهده همه فروشندگان

بهترین لپ‌تاپ تا ۵۰ میلیون تومان (با پردازنده قدرتمند)

Vivobook S 15 M5506NA ایسوس – Ryzen 5 7535HS 660M 16GB 512GB OLED

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook S 15 OLED M5506UA نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook S 15 OLED M5506UA نمای چپ
لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook S 15 OLED M5506UA نمای راست
لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook S 15 OLED M5506UA نمای بالا و کیبورد
لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook S 15 OLED M5506UA نمای پشت

15.6 اینچ

1620 × 2880 – 3K

AMD Ryzen 5 7535HS

AMD Radeon 780M

16 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.5 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 75 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری S از خانواده ویووبوک، همواره وضعیت به‌مراتب بهتری نسبت‌به نسخه‌های معمولی خود داشته‌اند و اکنون نسخه‌ی ۲۰۲۴ آن‌ها با کیفیت ساخت بسیار بالا و ارتقایافته خود، تقریبا ذهنیت قدیمی از این سری به‌عنوان محصولاتی با کیفیت نازل و ارزان‌قیمت را از میان برده است چراکه با لپ‌تاپی تماما آلومینیومی درحد اولترابوک‌های بالارده مواجه هستیم که به‌وضوح می‌توان از طراحی جذاب و مینیمال آن به‌این موضوع پی برد.

این دستگاه با وجود ۱۵٫۶ اینچی‌بودن، ترک‌پدی بزرگ دارد که این روزها به‌ترند طراحی لپ‌تاپ‌های برتر دنیا تبدیل شده و خواهان بسیاری دارد و نمایشگری OLED که وضوح بسیار بالای 3K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد و می‌توان پوشش کامل sRGB و DCI-P3 و نرخ تاخیر بسیار پایین را از آن انتظار داشت. در کنار این نمایشگر تراشه قدرتمند Ryzen 7-7735HS حضور دارد تا مکمل یکی از بهترین تجربه‌ها برای گرافیست‌ها و تدوین‌گران ویدیو باشد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

آی تی هوم

41,999,000 تومان

لپ تاپ ایسوس Vivobook S 15 M5506NA R5 7535HS 16GB 512SSD AMD رنگ نقره ای 24 ماه گارانتی یکپارچه ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

رینوکالا

42,080,000 تومان

رینوکالا | مشخصات، قیمت و خرید لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس مدل ASUS Vivobook S 15 M5506NA-MA015 | رینوکالا

خرید

ایسوس ایران

42,099,000 تومان

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس Vivobook S 15 M5506NA R5 7535HS 16GB 512GB SSD AMD 24 ماه گارانتی اصلی ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

شهر فافا

42,890,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچ Asus مدل Vivobook S 15 OLED M5506NA – MA015 گارانتی یکپارچه ایسوس (حامی،سازگار،آواژنگ)

خرید

ThinkBook 16 G7 IML لنوو – Core Ultra 7 155H Arc 16GB 512GB

نمای رو به روی لپ تاپ ThinkBook 16 G7 IML لنوو با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و لبه جلو
نمای نیمرخ لپ تاپ ThinkBook 16 G7 IML لنوو با نمایش درگاه های لبه سمت راست
نمای نیمرخ لپ تاپ ThinkBook 16 G7 IML لنوو با نمایش درگاه های لبه سمت چپ
نمای پنل پشت و زیرین لپ تاپ ThinkBook 16 G7 IML لنوو با نمایش لوگو و منافذ عبور هوا
نمای لبه های کناری لپ تاپ ThinkBook 16 G7 IML لنوو با نمایش درگاه های لبه سمت چپ و راست

16 اینچ

1200×1920 – WUXGA

اینتل Core Ultra 7 155H

اینتل Arc Graphics

16 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

1.7 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 71 وات‌ساعت

سری تینک‌بوک لنوو لپ‌تاپ‌هایی خوش‌ساخت با طراحی مدرن‌تر و سخت‌افزاری بالارده‌تر هستند و در سال ۲۰۲۴ از نظر کیفیت ساخت و قطعات بهبودهایی داشته‌اند. ThinkBook 16 یکی از مدل‌های ۱۶ اینچی این سری به‌شمار می‌رود که در نسخه G7 IML، به‌تراشه قدرتمند Core Ultra 7-155H از سری میتیورلیک با گرافیک یکپارچه هشت هسته‌ای Intel Arc مجهز شده تا به‌عنوان یکی‌از سریع‌ترین لپ‌تاپ‌ها در محدوده قیمتی خودش شناخته شود.

این لپ‌تاپ که از درب آلومینومی و شاسی پلاستیکی بهره می‌برد، نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارد که ۶۰ درصد از sRGB را پوشش می‌دهد. البته در این نسل از پنل‌های IPS باکیفیت‌تری با عمق رنگ بالاتر استفاده شده است. امکاناتی مانند حسگر اثر انگشت و نور پس‌زمینه‌ی کیبورد به‌صورت استاندارد در این لپ‌تاپ یافت می‌شوند.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

موجود شد خبرم کن

بهترین لپ‌تاپ تا ۵۰ میلیون تومان (با گرافیک قدرتمند)

LOQ 15IAX9 لنوو – Core i5-12450HX RTX 3050 12GB 512GB

4

امتیاز کاربراناز ۲ رای

امتیاز و نظر دهید

نمای رو به روی لپ تاپ LOQ 15IAX9 لنوو / Lenovo LOQ 15IAX9 با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و لبه‌ی جلو
نمای نیمرخ لپ تاپ LOQ 15IAX9 لنوو / Lenovo LOQ 15IAX9 با نمایش درگاه های لبه‌ی سمت راست
نمای نیمرخ لپ تاپ LOQ 15IAX9 لنوو / Lenovo LOQ 15IAX9 با نمایش لبه‌ی سمت چپ
نمای بالای لپ تاپ LOQ 15IAX9 لنوو / Lenovo LOQ 15IAX9 با تمرکز بر نمایش ترک‌پد و نورپردازی کیبورد
نمای پنل پشت و زیرین لپ تاپ LOQ 15IAX9 لنوو / Lenovo LOQ 15IAX9 با نمایش درگاه‌ها و منافذ عبور هوا در پنل پشت و زیرین

15.6 اینچ

1080×1920 – FHD

اینتل Core i5-12450HX

انویدیا GeForce RTX 3050

12 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

2.38 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 60 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های گیمینگ LOQ لنوو در پیکربندی‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و همین موضوع سبب شده تا طیف وسیعی از بازه‌های قیمتی مختلف را پوشش داده و کاربران براساس اولویت‌هایشان، حق انتخاب بیشتری داشته باشند. یکی دیگر از پیکربندی‌های 2024 LOQ با گرافیک RTX 3050 به‌فروش می‌رسد تا برای کاربری‌هایی چون رندرینگ و سه‌بعدی‌سازی که وابسته‌به وجود گرافیک مجزا هستند، جایگزین لپ‌تاپ‌های قدرتمند فاقد dGPU – هرچند به‌بهای افزایش وزن دستگاه – باشند.

حداکثر توان اندازه‌گیری شده RTX 3050 در لنوو LOQ مدل 15IAX9 به‌کمک فناوری Dynamic Boost 2.0 به ۹۵ وات می‌رسد. برای پردازش‌های محاسباتی از همان Core i5-12450HX استفاده می‌شود. این لپ‌تاپ نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی داشته و فضای sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. رم به‌کار رفته نیز از نوع DDR5-4800 دو کاناله بوده و یک اسلات خالی دیگر را برای افزایش ظرفیت رم را در اختیار می‌گذارد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دیجی کالا

44,990,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 15IAX9-i5 12450HX 12GB 512SSD RTX3050 رنگ خاکستری گارانتی 24 ماهه سریر

خرید

Ad

تکنولایف

44,800,000 تومان

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل LOQ i5 12450HX 12GB 512GB RTX3050

خرید

کالاوما

43,690,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ 2024-H رنگ خاکستری گارانتی 24 ماهه آرتین تجارت آریا تدبیر

خرید

آی تی مال

44,499,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو LENOVO LOQ 15IAX9 i5 12450HX 12GB 512GB SSD RTX 3050 – آی تی مال

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۶۰ میلیون تومان (کاربری روزمره)

مک بوک ایر 13 اینچی 2024 اپل – M3 8GB 256GB

4

امتیاز کاربراناز ۴ رای

امتیاز و نظر دهید

4امتیاز زومیت

مشاهده بررسی

مک بوک ایر 13 اینچی M3 اپل طلایی / Apple MacBook Air M3
کیبورد مک بوک ایر 13 اینچی M3 اپل طلایی / Apple MacBook Air M3
درگاه های مک بوک ایر 13 اینچی M3 اپل طلایی / Apple MacBook Air M3
نمای جانبی مک بوک ایر 13 اینچی M3 اپل طلایی / Apple MacBook Air M3
نمای بالا مک بوک ایر 13 اینچی M3 اپل طلایی / Apple MacBook Air M3

13.6 اینچ

1664 × 2560

اپل M3

گرافیک یکپارچه‌ی 8 هسته‌ای

8 گیگابایت رم

256 گیگابایت SSD

1.24 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 52.6 وات‌ساعت

مک‌بوک ایر ٢٠٢۴ اپل چه از نظر ظاهری، چە نمایشگر، چەدرگاەها، با مک‌بوک ایر ٢٠٢٢ هیچ تفاوتی ندارد و همان بدنه‌ی فوق‌العاده خوش‌ساخت و فلزی مک‌بوک ایر ٢٠٢٢ را در نسل جديد اولترابوک اپل نيز مشاهده می‌كنيم. نمايشگر IPS آن با دقت فوق‌العاده بالا و پوشش کامل فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 همچنان مانند قبل یکی از بهترین نمایشگر‌های لپ‌تاپ‌ها به‌حساب می‌آید.

بزرگ‌ترین تغییر این دستگاه را می‌توان ارتقا پردازنده از M2 به M3 دانست که اولین تراشه لپ‌تاپی با پردازنده سه‌نانومتری به‌حساب می‌آید اما طبق بررسی‌ زومیت از مک‌بوک ایر M3، این تراشه از نظر ساختاری و معماری تفاوت چندان زیادی نسبت‌به گذشته ندارد و تنها به‌لطف فناوری ساخت پیشرفته‌تر شاهد بهبود عملکرد ۲۵ تا ۳۰ درصدی CPU و GPU بودیم.

مشاهده توضیحات بیشتر

نکات مثبت

  • طراحی مدرن، خوش‌ساخت و بسیار باریک
  • عملکرد فراتر از رقبا با توان‌مصرفی کم‌تر
  • عملکرد یکسان با یا بدون اتصال برق
  • پورت شارژ مغناطیسی MagSafe
  • صدای بسیار شفاف و رسا
  • نمایشگر بسیار باکیفیت

نکات منفی

  • ۸ گیگابایتی‌بودن رم به نسبت قیمت لپ‌تاپ
  • افت عملکرد در استفاده‌های سنگین
  • پیشرفت اندک نسبت به نسل قبل
  • درگاه‌های محدود

قیمت و فروشندگان

Ad

تکنولایف

62,485,000 تومان

لپ تاپ اپل 13.6 اینچی مدل MacBook Air MRXN3 M3 2024 8GB 256GB LLA

خرید

آی تی مال

57,490,000 تومان

مک بوک ایر 13 اینچ M3 میدنایت Macbook Air M3 Midnight 2024 MRXV3 – آی تی مال

خرید

آی تی هوم

58,490,000 تومان

لپ تاپ اپل MacBook Air 13 2024 M3 – MRXV3 رنگ میدنایت گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی

خرید

پارسان می

58,500,000 تومان

مک بوک ایر MRXT3 تراشه M3 رم 8 حافظه 256 گیگ 13.6 اینچ – استارلایت

خرید

نزدیکه

58,799,000 تومان

لپ تاپ اپل 13.6 اینچی مدل MacBook Air MRXV3 M3 2024

خرید

17 فروشنده دیگر نیز این محصول را دارند

مشاهده همه فروشندگان

Zenbook 14 OLED UM3406HA ایسوس – AMD Ryzen 7 8840HS 780M 16GB 1TB 60Hz

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 OLED UM3406HA نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 OLED UM3406HA نمای چپ صفحه نمایش
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 OLED UM3406HA نمای بالا کیبورد
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 OLED UM3406HA نمای پشت رنگ مشکی

14 اینچ

1200 × 1920 – WUXGA

AMD Ryzen 7 8840HS

AMD Radeon 780M

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.20 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 75 وات‌ساعت

ذن‌بوک ۱۴ ایسوس امسال در مدل‌ها و تیپ‌های متنوعی روانه بازار شده است و این مدل جدیدتر (UM3406HA) از تراشه Ryzen 7-8840HS استفاده می‌کند که رقیب قدرتمندی برای سری Core Ultra 7 و Ultra 9 از خانواده میتیورلیک به‌حساب می‌آید، چراکه نهایتا با دریافت ۳۰ وات می‌تواند عملکرد مشابه و کم‌و‌بیش بهتری از آن‌ها به‌نمایش بگذارد. این تراشه چهار نانومتری، گرافیک قدرتمند Radeon 780M را نیز در خود جای داده است و به‌راحتی می‌توان برای انواع استفاده‌های روزمره و سبک تا استفاده‌های سنگین و کار با نرم‌افزارهای مهندسی و گرافیکی روی آن حساب باز کرد.

افزون‌براین، بهبودهایی در طراحی این اولترابوک از جمله حاشیه‌های شیشه‌ای اطراف نمایشگر به‌جای حاشیه‌های پلاستیکی دیده می‌شود و خود بدنه آلومینیومی دستگاه کیفیت ساخت بهتر و شاسی قرص و محکم‌تری دارد. نمایشگر ۱۴ اینچی OLED محتوا را با کنتراست بی‌نهایت و وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به‌تصویر می‌کشد و می‌تواند پوشش کاملی از فضای رنگی sRGB و DCI-P3 ارائه دهد. نکته‌ی مهم این‌که نمایشگر از فرامین لمسی پشتیبانی می‌کند و با خود دستگاه نیز قلم استایلوس ASUS Pen 2.0 ارائه می‌شود.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

ایسوس ایران

58,499,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس Zenbook 14 OLED UM3406HA R7 8840HS 16GB 1TB SSD AMD 24 ماه گارانتی اصلی ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

Zenbook 14 OLED Q425MA ایسوس – Core Ultra 7 155H Arc 16GB 1TB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

نمای رو به روی لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و لبه جلو
نمای نیمرخ لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش لبه سمت چپ
نمای بالای لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش ترک‌پد و کیبورد
نمای نیمرخ پنل پشت لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش لوگو و لبه سمت چپ
نمای لبه های کناری لپ تاپ Zenbook 14 OLED Q415MA ایسوس با نمایش درگاه ها و منافذ عبور هوای لبه های چپ و راست

14 اینچ

1200 × 1920 – WUXGA

اینتل Core Ultra 7 155H

اینتل Arc Graphics

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.28 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 75 وات‌ساعت

لپ‌تاپ Zenbook 14 OLED ایسوس مدل Q425MA یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌ی پیشرفته Core Ultra 7-155H از سری میتیور لیک اینتل به‌شمار می‌رود که از نظر ساختاری تفاوت‌های فراوانی با نسل‌های گذشته تراشه‌های موبایل این شرکت دارد و از همه مهم‌تر قادر به ارائه توان مصرفی یکسان چه در حالت Plugged و Unplugged است. درواقع ساختار این تراشه برای تفکیک بخش‌های مختلف به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی به‌خصوص واحد GPU و CPU و SoC به‌صورت کاشی‌وار درآمده است.

واحد گرافیکی هشت هسته‌ای تا بیش‌از دوبرابر نسبت‌به Iris Xe سریع‌تر بوده و به‌همین علت اینتل از عنوان Arc برای GPU این تراشه استفاده کرده است. به‌طور کلی معماری و ساختار تراشه‌های سری Core Ultra بهبودهای چشمگیری را نسبت‌ به نسل‌های گذشته تجربه می‌کند تا سرانجام تراشه‌های قدرتمند اینتل در لپ‌تا‌پ‌هایی برای کاربری روزمره که شارژدهی طولانی‌مدت را می‌طلبد نیز بتوانند به‌کار گرفته شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله جامع پردازنده‌های میتیور لینک اینتل را بخوانید.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

آداک

54,300,000 تومان

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14 OLED Q425MA-A

خرید

کالاوما

54,489,000 تومان

لپ تاپ ایسوس 14 اینچی مدل Zenbook 14 OLED Q425MA-A رنگ خاکستری گارانتی 24 ماهه آرتین تجارت آریا تدبیر

خرید

آی تی مال

54,499,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook OLED Q425MA Ultra 7 155H 16GB 1TB SSD INTEL – آی تی مال

خرید

ایسوس ایران

54,499,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook OLED Q425MA Ultra 7 155H 16GB 1TB SSD INTEL گارانتی 18 ماهه ( دلتوس – امرتات – بازرگانی مهر – پیکسل – ایران نوت بوک – حامی و … )

خرید

سام پردازش

54,970,000 تومان

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14 OLED Q425MA Ultra 7(155H) 16 LPDDR5 1 SSD Intel

خرید

1 فروشنده دیگر نیز این محصول را دارند

مشاهده همه فروشندگان

Zenbook 15 OLED UM3504DA ایسوس – Ryzen 7 7735U 680M 16GB 1TB

4.5

امتیاز کاربراناز ۲ رای

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 15 OLED UM3504DA نمای جلو صفحه نمایش روشن
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 15 OLED UM3504DA نمای چپ صفحه نمایش روشن
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 15 OLED UM3504DA نمای راست صفحه نمایش روشن
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 15 OLED UM3504DA نمای جانبی و درگاه ها
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 15 OLED UM3504DA نمای پشت رنگ خاکستری

15.6 اینچ

1620 × 2880 – 2.8K

AMD Ryzen 7 7735U

AMD Radeon 680M

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.5 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 67 وات‌ساعت

اگر برای استفاده روزمره خود یک اولترابوک قدرتمند و درعین‌حال کم‌مصرف می‌خواهید، طرفدار دستگاه‌های باریک و سبک هستید و کیفیت ساخت برای شما در اولویت قرار دارد، لپ‌تاپ Zenbook 15 OLED مدل UM3504DA یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای پاسخ‌به خواسته‌های شما خواهد بود. این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی نیست و نسبت تصویر 16:10 را که ایدئال‌ترین نسبت‌تصویر برای بسیاری از کاربران است را ندارد. از طرفی برای افرادی که لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی برای آن‌ها ابعاد کوچکی محسوب می‌شود، این‌گزینه جزء معدود لپ‌تاپ‌های ۱۵٫۶ اینچی باریک و سبک و بسیار خوش‌ساخت به‌حساب می‌آید.

Zenbook 15 از پردازنده‌ی بسیار سریع و نسبتا کم‌مصرف Ryzen 7-7735U استفاده می‌کند که باعث می‌شود باتری ۶۷ وات‌ساعتی آن در استفاده‌های ترکیبی بیش‌از ۵ ساعت دوام بیاورد. این تراشه تقریبا عملکردی نزدیک با Core Ultra 5-125H دارد و گرافیک Radeon 680M نیز با گرافیک Intel Arc (7-Cores) برابری می‌کند. این یعنی می‌توان حتی برخی بازی‌های نسبتا سنگین را با تنظیمات گرافیکی متوسط و نرخ‌فریم ۳۰ فریم‌برثانیه اجرا کرد. صفحه‌نمایش OLED با وضوح 2.8K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در قابی باریک جای گرفته است که طبیعتاً پوشش صددرصدی از فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 را خواهد داشت و روشنایی‌اش در حالت پخش محتوای HDR به ۶۰۰ نیت هم می‌رسد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

یاس ارتباط

54,989,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس Zenbook 15 OLED UM3504DA Ryzen 7 7735U/1TB SSD/16GB/AMD – خاکستری – ۲ ساله اصلی

خرید

پلازا دیجیتال

54,999,000 تومان

لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل Zenbook 15 OLED UM3504DA R7 7735U 16GB 1TB SSD AMD Radeon رنگ خاکستری

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۶۰ میلیون تومان (قدرتمند)

LOQ 15IRX9 لنوو – Core i7-13650HX RTX 4050 16GB 1TB

5

امتیاز کاربراناز ۱ رای

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای جلو
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای راست صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای چپ صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای جانبی راست و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای پشت رنگ خاکستری

15.6 اینچ

1080 × 1920 – FHD

اینتل Core i7-13650HX

انویدیا GeForce RTX 4050

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

2.3 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 60 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری LOQ لنوو در ردیف باارزش‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرند؛ لپ‌تاپ‌هایی که حالا در نسخه‌ی ۲۰۲۴ـشان به‌لطف بهبودهایی در سخت‌افزار و ارتقاء کیفیت ساخت، گزینه‌های خرید به‌مراتب ارزشمندتری هستند. توان مصرفی گرافیک RTX 4050 به‌کاررفته در لپ‌تاپ ۱۵ اینچی مدل 15IRX9 به‌صورت پویا به ۱۰۵ وات هم می‌رسد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که بازی‌های AAA با نرخ فریم بالاتر و به‌شکل نرم‌تری اجرا شوند؛ البته لنوو تنها به گرافیک بسنده نکرده و با به‌کارگیری پردازنده‌های سری HX اینتل بر قدرت پردازشی این لپ‌تاپ اقتصادی افزوده است.

طراحی LOQ 2024 نیز مدرن‌تر و شکیل‌تر شده و به طراحی سری Legion Pro این شرکت نزدیک‌تر شده است تا حس و حال استفاده از لپ‌تاپ‌های باکیفیت و پرچمدار را به‌کاربر القاء کند. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز هم‌اکنون از فضای رنگی sRGB پوشش کامل به‌عمل آورده و نسبت کنتراست بالاتری دارد تا تجربه بصری باکیفیت‌تری را نصیب کاربران کند. افزون‌بر این موارد، ویژگی‌هایی چون سیستم کولینگ قدرتمند، رم DDR5-5200 دوکاناله و پشتیبانی از MUX-Switch از نقاط قوت این لپ‌تاپ به‌شمار می‌روند.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دی جی لند

59,085,000 تومان

لپ تاپ لنوو مدل LOQ 2024-AA i7 13650HX ظرفیت 1 ترا بایت و رم 16 گیگابایت 15.6 اینچ – خاکستری – شرکتی معتبر

خرید

تاپ رایان

58,350,000 تومان

لپ تاپ لنوو LOQ 15IRX9 پردازنده Core i7 13650HX

خرید

آی تی هوم

58,990,000 تومان

لپ تاپ لنوو LOQ Gaming i7 13650HX 16GB 1TB RTX4050 – ارتقا یافته رنگ خاکستری ۱۸ ماه گارانتی شرکتی

خرید

آی تی مال

59,139,000 تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو LENOVO LOQ 15IRX9 i7 13650HX 16GB 1TB SSD RTX4050 – آی تی مال

خرید

پلازا دیجیتال

59,199,000 تومان

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل LOQ-TA i7 13650HX 16GB 1TB SSD RTX4050 رنگ خاکستری

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۸۰ میلیون تومان (کاربری روزمره)

Zenbook S 13 OLED UM5302LA ایسوس – Ryzen 7 7840U Radeon 780M 16GB 1TB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

نمای روبه‌روی لپ تاپ Zenbook S 13 OLED UM5302 ایسوس با صفحه نمایش روشن رنگ آبی
نمای نیمرخ لپ تاپ Zenbook S 13 OLED UM5302 ایسوس با صفحه نمایش روشن و نمایش درگاه‌های لبه سمت چپ رنگ آبی
نمای بالای لپ تاپ Zenbook S 13 OLED UM5302 ایسوس با تمرکز روی کیبورد و ترک‌پد رنگ آبی
نمای پنل پشت نمایشگر لپ تاپ Zenbook S 13 OLED UM5302 ایسوس و نمایش لوگو رنگ صورتی
نمای پنل پشت نمایشگر لپ تاپ Zenbook S 13 OLED UM5302 ایسوس و نمایش لوگو رنگ سبز

13.3 اینچ

2.8K – 2880×1800

AMD Ryzen 7 7840U

AMD Radeon 780M

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.1 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 67 وات‌ساعت

لپ‌تاپ Zenbook S 13 OLED مدل UM5302LA با وزن ۱٫۱ کیلوگرمی در دسته سبک‌ترین اولترابوک‌های بازار طبقه‌بندی می‌شود. گزینه‌ی مطلوب برای افرادی که نسبت‌به وزن دستگاه حساس هستند. این مدل ذن‌بوک ۱۳ از تراشه‌ی Ryzen 7-7840U با فناوری ساخت FinFET ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند که برمبنای معماری Zen 4 ای ام دی طراحی شده است و به‌همین جهت بازدهی بالایی هم در بخش پردازش‌های محاسباتی و هم گرافیکی دارد، به‌طوری که می‌توان عملکرد آن را در ازای توان مصرفی پایین‌تر با تراشه Core Ultra 7-155H مقایسه کرد.

تفاوت این اولترابوک با دیگر ذن‌بوک‌های ارزان‌تر از خودش، حاشیه‌ی شیشه‌ای فریم نمایشگر و استفاده از بلوک آلومینیومی یکپارچه در ساخت بدنه‌ی دستگاه است که به‌مراتب کیفیت ساخت بالاتری دارد. نمایشگر لمسی ۱۳٫۳ اینچی OLED چشم‌نواز ذن‌بوک با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل پوشش کامل از فضاهای DCI-P3 و sRGB به‌عمل می‌آورد؛ البته از نرخ نوسازی بالا خبری نیست.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

آی تی مال

66,499,000 تومان

لپ تاپ 13.3 اینچی ایسوس مدل ZenBook S13 UM5302LA | R7 7840U | 16GB | 1TB SSD | AMD – آی تی مال

خرید

ایسوس ایران

66,499,000 تومان

لپ تاپ 13.3 اینچی ایسوس ZenBook S 13 UM5302LA R7 7840U 16GB 1TB SSD AMD 24 ماه گارانتی اصلی ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

اسپکتر x360 14-eu0013dx اچ پی – Core Ultra 7 155H Arc 16GB 1TB OLED

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

نمای روبه‌روی لپ تاپ اسپکتر x360 14-eu0098nr اچ پی با نمایشگر روشن و نمایش کیبورد و ترک‌پد
نمای نیمرخ سمت چپ لپ تاپ اسپکتر x360 14-eu0098nr اچ پی با نمایش کیبورد و ترک‌پد و درگاه‌های لبه‌ی سمت چپ
نمای نیمرخ سمت راست لپ تاپ اسپکتر x360 14-eu0098nr اچ پی با نمایش کیبورد و ترک‌پد و درگاه‌های لبه‌ی سمت راست
نمای پنل پشت نمایشگر لپ تاپ اسپکتر x360 14-eu0098nr اچ پی با نمایش لوگو و درگاه‌های لبه‌ی سمت راست
نمای نمایشگر لپ تاپ اسپکتر x360 14-eu0098nr اچ پی با نمایش حالت ایستاده و قلم

14 اینچ

1800 × 2880 – 2.8K

اینتل Core Ultra 7 155H

اینتل Arc Graphics

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.44 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 68 وات‌ساعت

اچ‌پی اسپکتر x360 باکیفیت‌ترین و بهترین لپ‌تاپ غیرگیمینگ اچ‌پی است. در سال ۲۰۲۴ این لپ‌تاپ به‌پردازنده Core Ultra 7-155H و نمایشگر خیره‌کننده OLED با وضوح 2.8K در نسخه‌ی ۱۴ اینچی مجهز شده است که محتوا را با نرخ ۱۲۰ هرتز به روز کرده و مانند گذشته از فرامین لمسی و قلم استایلوس ارائه‌شده همراه دستگاه نیز پشتیبانی می‌کند. طبیعتا پوشش کامل sRGB و DCI-P3 را نیز با دقت بالا از این دستگاه انتظار داریم.

این اولترابوک تمام آلومینیومی تبدیل‌شدنی که لولای آن با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای امکان استفاده از آن درحالت تبلت را فراهم می‌کند، طراحی بسیار خاص و جذابی دارد و جدا از طراحی فوق‌العاده باریکش، گوشه‌های بدنه به‌شکل پخ طراحی شده و یک طرف به درگاه شارژ Type-C و سمت دیگر به جک هدفون اختصاص داده شده است که همواره امضای سری اسپکتر بوده است. اما اگر از طراحی فاصله بگیریم، این دستگاه مملو از امکانات و حسگرهای خاصی است که تقریبا در هیچ اولترابوک دیگری یافت نمی‌شود.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دیجی کالا

76,290,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی اچ‌ پی مدل Spectre x360 2-in-1 EU0013dx-Core Ultra 7 155H-16GB LPDDR5x-1SSD-OLED-W رنگ نوک مدادی گارانتی 12 ماهه نوآور همراه

خرید

تاپ رایان

75,630,000 تومان

لپ تاپ اچ پی Spectre x360 EU0013dx پردازنده Ultra 7

خرید

آداک

76,200,000 تومان

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 EU0013DX-A

خرید

مهر کارن

76,200,000 تومان

لپ تاپ 13.5 اینچی اچ پی مدل Spectre x360 EU0013dx Ultra 7 155H 16GB 1TB AMD رنگ مشکی

خرید

نوآور همراه

77,000,000 تومان

لپ تاپ 14 اینچی اچ پی مدل Spectre x360 EU0013dx – A

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۸۰ میلیون تومان (با پردازنده قدرتمند)

Zenbook 14X OLED UX3404VA ایسوس – Core i9-13900H Iris Xe 16GB 1TB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED UX3404VA نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED UX3404VA نمای راست صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED UX3404VA نمای بالا و کیبورد
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED UX3404VA نمای جانبی و درگاه ها
لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 14X OLED UX3404VA نمای پشت

14.5 اینچ

1800 × 2880 – 2.8K

اینتل Core i9-13900H

اینتل Iris Xe

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.56 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 70 وات‌ساعت

لپ‌تاپ Zenbook 14X OLED مدل UX3404VA نهایت سرعت و عملکرد قابل دستیابی در یک کالبد باریک و سبک را با تراشه Core i9-13900H ارائه می‌دهد. برای کسانی که به‌صورت تخصصی با نرم‌افزارهای فنی و مهندسی کار می‌کنند، برنامه‌نویسی می‌کنند یا گرافیست و تدوین‌گر هستند و می‌خواهند یک لپ‌تاپ باکیفیت داشته باشند، این لپ‌تاپ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. الوترابوک ایسوس همانند سایر محصولات خانواده ذن‌بوک، نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی OLED با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل دارد که می‌توان انتظار پوشش کامل sRGB و DCI-P3 را از آن داشت.

ذن‌بوک 14X لپ‌تاپی تمام آلومینیومی و خوش‌ساخت با وزن ۱٫۵۶ کیلوگرم است. اندکی اضافه‌وزن نسبت‌به دیگر ذن‌بوک‌های ۱۴ اینچی بازار را می‌توانیم به‌حساب باتری ۷۰ وات‌ساعتی آن بگذاریم تا اندکی بیشتر بتواند در مواجه با تراشه‌ی قدرتمند و پرمصرف این اولترابوک تاب بیاورد. ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و دو درگاه Type-C با پشتیبانی‌از تاندربولت ۴ را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ عنوان کرد.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

آداک

64,450,000 تومان

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED UX3404VA-A

خرید

ایسوس ایران

70,999,000 تومان

لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook UX3404VA | i9 13900H | 16GB | 1TB SSD | INTEL 24 ماه گارانتی اصلی ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

آی تی مال

70,999,000 تومان

لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook UX3404VA | i9 13900H | 16GB | 1TB SSD | INTEL – آی تی مال

خرید

شهر فافا

71,790,000 تومان

لپ تاپ 14.5 اینچ ASUS مدل Zenbook 14X OLED UX3404VA (کاستوم شده) گارانتی معتبر شرکتی

خرید

Legion 5 16IRX9 لنوو – Core i7-14650HX RTX 4050 16GB 1TB

امتیاز کاربرانامتیازی ثبت نشده است

امتیاز و نظر دهید

نمای روبه روی لپ تاپ لنوو- LENOVO Legion 5 16IRX9
نمای ایستاده مورب سمت چپ لپ تاپ لنوو- LENOVO Legion 5 16IRX9
نمای ایستاده از پشت لپ تاپ لنوو- LENOVO Legion 5 16IRX9
نمای 180 درجه لپ تاپ لنوو- LENOVO Legion 5 16IRX9
نمای پشتی لپ تاپ لنوو- LENOVO Legion 5 16IRX9

16 اینچ

1600 × 2560 – WQXGA

اینتل Core i7-14650HX

انویدیا GeForce RTX 4050

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

2.3 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 80 وات‌ساعت

لپ‌تاپ Legion 5 از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالارده لنوو به‌حساب می‌آید که به‌واسطه ویژگی‌هایی چون نمایشگر بهتر، طراحی و کیفیت ساخت پریمیوم‌تر و برخی قابلیت‌ها و فناوری‌های به‌روزتر سخت‌افزاری، از سری LOQ برتر هستند. برای مثال در این مدل شاهد به‌کارگیری پنلی ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هستیم که وضوح بسیار بالاتری نسبت‌به پنل‌های FHD محسوب می‌شود و جزئیات را با دقت بیشتری به‌تصویر می‌کشد. این پنل نرخ‌نوسازی ۱۶۵ هرتزی ارائه داده و کل فضای sRGB را پوشش می‌دهد.

لپ‌تاپ مذکور در مدل 16IRX9 از گرافیک RTX 4050 با توان مصرفی ۱۴۰ وات و پردازنده Core Core i7-14650HX با ۱۶ هسته‌ی پردازشی و ۲۴ ترد استفاده می‌کند. طبیعتا چنین مجموعه پردازشی متشکل از این تعداد هسته‌های پردازشی، توان زیادی احتیاج دارد و در کنار گرافیک، مجموع توان تزریق شده به سامانه، منجر به تولید حرارت بسیار بالایی می‌شود که لنوو برای آن چاره‌اندیشی کرده و از سیستم خنک‌کننده فعال بسیار قدرتمند با فن‌ها و رادیاتورهایی بزرگ برای دفع بیشترین میزان حرارت در این لپ‌تاپ استفاده کرده است.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

دی جی لند

76,760,000 تومان

لپ تاپ لنوو Legion 5 i7-14650HX 16GB 1T SSD-6G 4050 – خاکستری – شرکتی معتبر

خرید

Ad

لیپک

77,999,900 تومان

لپ‌ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Lenovo Legion 5 16IRX9-8AX i7-16GB-1TBSSD-6GB رنگ خاکستری(Luna Grey) گارانتی 24 ماهه الماس رایان ایرانیان

خرید

Ad

تکنولایف

77,500,000 تومان

لپ تاپ لنوو 16 اینچی مدل Legion 5 i7 14650HX 16GB 1TB RTX4050

خرید

Ad

دیجی کالا

78,599,000 تومان

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 16IRX9-i7 14650HX 16GB 1SSD RTX4050 رنگ خاکستری گارانتی 18 ماهه ایرانیان رهجو گستر

خرید

آی تی هوم

76,689,000 تومان

لپ تاپ لنوو Legion 5 i7 14650HX 16GB 1TB RTX4050 رنگ خاکستری

خرید

3 فروشنده دیگر نیز این محصول را دارند

مشاهده همه فروشندگان

بهترین لپ‌تاپ تا ۸۰ میلیون تومان (با گرافیک قدرتمند)

ROG Zephyrus G16 GU603VV ایسوس – Core i7-13620H RTX 4060 16GB 512GB

5

امتیاز کاربراناز ۱ رای

امتیاز و نظر دهید

لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU603VV
کیبورد لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU603VV
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU603VV نمای چپ
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU603VV نمای پشت

16 اینچ

1200 × 1920 – WUXGA

اینتل Core i7-13620H

انویدیا GeForce RTX 4060

16 گیگابایت رم

512 گیگابایت SSD

2 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 90 وات‌ساعت

لپ‌تاپ ROG Zephyrus G16 ایسوس مدل GU603VV یکی از لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت و البته پرقدرت ایسوس در بازار است که به‌نسبت لپ‌تاپ‌های قدرتمند دیگر، طراحی باریک‌تر و وزن کم‌تری دارد. پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای Core i7-13620H اینتل، قدرت کافی برای پردازش‌های CPUمحور را به لپ‌تاپ می‌دهد و آن را به جز بازی کردن، برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین نیز آماده می‌کند.

ایسوس از گرافیک RTX 4060 با توان مصرفی ۱۲۰ وات (۱۰۰ وات + ۲۰ وات Dynamic Boost) در Zephyrus G16 استفاده کرده است که در هنگام اتصال به برق، می‌تواند بازی‌های AAA را در تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا، با نرخ مناسب ۵۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت SSD نیز برای این مدل درنظر گرفته ‌شده‌اند.

مشاهده توضیحات بیشتر

قیمت و فروشندگان

Ad

تکنولایف

75,700,000 تومان

لپ تاپ ایسوس 16 اینچی مدل ROG Zephyrus G16 GU603VV i7 13620H 16GB 512GB RTX4060

خرید

ایسوس ایران

72,999,000 تومان

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل ASUS ROG Zephyrus GU603VV DG گارانتی 18 ماهه ( دلتوس – امرتات – بازرگانی مهر – پیکسل – ایران نوت بوک – حامی و … )

خرید

پلازا دیجیتال

72,999,000 تومان

لپ تاپ ایسوس 16 اینچی مدل ROG Zephyrus G16 GU603VV i7 13620H 16GB 512GB SSD RTX 4060 رنگ خاکستری

خرید

شهر فافا

86,267,000 تومان

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچ Asus مدل ROG Zephyrus G16 GU603VV گارانتی معتبر شرکتی

خرید

بهترین لپ‌تاپ‌ها از ۸۰ میلیون تومان به بالا

در محدوده‌ی قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از نظر فنی کاملاً برای کاربری‌های حرفه‌ای، مهندسی و گیمینگ طراحی شده‌اند و با وجود اینکه لپ‌تاپ‌هایی سبک و با پردازنده‌ی کم‌مصرف نیز در این محدوده‌ی قیمتی وجود دارند؛ اما خرید چنین لپ‌تاپ‌هایی برای استفاده‌ی روزمره توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین در بخش پیش‌رو، توجه شما را صرفاً به لپ‌تاپ‌های قدرتمند جلب می‌کنیم.

گفتنی است که در بخش پیش‌رو بسته به‌ نوع کاربری، لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو اپل و لپ‌تاپ‌های گیمینگ ویندوزی از یکدیگر تفکیک شده‌اند؛ به‌عبارتی مک‌بوک برای اموری چون تدوین و ویرایش عکس و ویدیو و لپ‌تاپ‌های ویندوزی برای کار با نرم‌افزارهای مهندسی، مدلینگ سه‌بعدی، رندرینگ و گیمینگ مناسب هستند.

بهترین لپ‌تاپ تا ۱۰۰ میلیون تومان

VivoBook Pro 16X K6604JI ایسوس – Core i9-13980HX RTX 4070 16GB 1TB

لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook Pro 16X K6604JI نمای جلو با صفحه نمایش روشن
لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook Pro 16X K6604JI نمای پشت رنگ مشکی
لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook Pro 16X K6604JI نمای بالا و کیبورد

16 اینچ

1600 × 2560 – WQXGA

اینتل Core i9-13980HX

انویدیا GeForce RTX 4070

16 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.9 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 90 وات‌ساعت

VivoBook Pro 16X گل سرسبد سری ویووبوک ایسوس،‌ در عین توانمندبودن از هر لحاظ، پایبند به حفظ ظاهر و خطوط بصری اعضای خانواده خود است، بدین جهت با انتخاب این دستگاه می‌توانید یکی از قدرتمندترین پکیج‌های سخت‌افزاری را در کالبدی مینیمال، مدرن و جذاب تجربه کنیاین لپ‌تاپ زرق و برق، طراحی‌های ساختارشکنانه و آپشن‌های نورپردازی لپ‌تاپ‌های گیمینگ را ندارد و ظاهر آن خبر از درونش نمی‌دهد چراکه با دستگاهی مجهز به پردازنده فوق‌العاده سریع Core i9-13980HX و گرافیک RTX 4070 با توان مصرفی ۱۲۰ وات طرف هستیم و همه‌ی این‌ها در بدنه‌ای ساخته‌شده از ترکیب آلومینیوم و پلی‌کربنات با وزن ۱٫۹ کیلوگرم استقرار یافته‌اند.

ایسوس ایران

98,999,000 تومان

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X K6604JI i9 13980HX 16GB 1TB SSD RTX 4070 24 ماه گارانتی اصلی ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

بهترین لپ‌تاپ تا ۱۵۰ میلیون تومان

مک بوک پرو 14 اینچی 2023 اپل – M3 Pro 18-core GPU 18GB 1TB

لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 14 2024 M3
لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 14 2024 M3 رنگ های مختلف
لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 14 2024 M3 نمای جانبی

14.2 اینچ

1964 × 3024 پیکسل

اپل M3 Pro با 12 هسته پردازشی

پردازنده گرافیک 18 هسته‌ای

18 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.61 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 72.4 وات‌ساعت

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی مجهز به تراشه M3 Pro با GPU-ی ۱۸ هسته‌ای، ضمن استفاده از نمایشگر mini LED‌ با کیفیت اپل تحت عنوان Liquid Retina XDR display، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران حرفه‌ای مثل تدوین‌گران ویدیو، گرافیست‌ها، برنامه‌نویس‌ها و تولیدکنندگان محتوا باشد.

پردازنده‌ی گرافیکی در قلب تراشه‌ی M3 حالا از شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری رهگیری پرتو (Ray Tracing)، سایه‌زنی Mesh و فناوری Dynamic Caching نیز پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید که به لطف گرافیک جدید، عملکرد در رندرینگ بهبود قابل توجهی پیدا کرده است و در بازی‌ها هم سایه‌ها و انعکاس نور خورشید، بسیار نزدیک به واقعیت شبیه‌سازی می‌شوند.

قیمت

131,900,000 تومان

لپ تاپ ۱۴ اینچی اپل مدل MacBook Pro MRX43 2023 رنگ مشکی

خرید

ROG Zephyrus G16 GU605MV ایسوس – Core Ultra 7 155H RTX 4060 32GB 1TB OLED

لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU605 نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU605 نمای پشت رنگ خاکستری
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU605 نمای چپ و درگاه ها
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G16 GU605 نمای بالا و کیبورد

16 اینچ

1600 × 2560 – 2.5K

اینتل Core Ultra 7 155H

انویدیا GeForce RTX 4060

32 گیگابایت رم

1 ترابایت SSD

1.85 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 90 وات‌ساعت

اگر به‌دنبال لپ‌تاپ قدرتمند هستید اما حمل‌پذیری، طراحی، زیبایی و معیارهای کیفی خاصی چون نمایشگر بسیار برای شما اهمیت دارد، لپ‌تاپ Zephyrus G16 سال ۲۰۲۴ از سری ROG ایسوس همان لپ‌تاپی است که معیارهای مهم برای انتخاب یک لپ‌تاپ به‌معنای واقعی کلمه را در خود دارد و از طرفی سخت‌افزاری قدرتمند برای آن درنظر گرفته‌شده که برای جای‌گیری در کالبدی جمع‌وجورتر بهینه شده است تا ذهنیت کاربران از لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌عنوان دستگاه‌های غول‌پیکر، سنگین و با متریال نه‌چندان باکیفیت و ناخوشایند را عوض کند و به‌نوعی نقش مک‌بوک‌های ویندوزی را ایفا کند.

لپ‌تاپ زفیروس ایسوس درست مانند مک‌بوک‌های اپل، بدنه‌ای ساخته‌شده از بلوک یکپارچه آلومینومی دارد و وزنش از ۱٫۸۵ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. از نظر سخت‌افزاری در این نسخه گرافیک RTX 4060 با توان مصرفی ۱۱۵ وات حضور داشته و از پردازنده Core Ultra 7-155H قدرت می‌گیرد. نمایشگر ۱۶ اینچی زفیروس G16 از نوع OLED و وضوح 2.5K با نرخ‌ نوسازی 240 هرتز است و جزء معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ با چنین نمایشگری به‌حساب می‌آید. OLED بودن پنل مزایایی چون پشتیبانی از Dolby Vision HDR و پوشش کامل sRGB و DCI-P3 را برای این لپ‌تاپ به‌ارمغان آورده است؛ مجموعه‌ای از این موارد و تمامی استانداردهایی که باعث شده تا ایسوس از آن به‌عنوان ROG Nebula Display یاد کند.زفیروس G16 یکی از پرامکانات‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیز محسوب می‌شود و به دوربین وب‌کم باکیفیت‌تر Full-HD و همراه با حسگر اینفرارد برای ورود بیومتریک با استفاده از Windows Hello و اسپیکرهای فوق‌العاده با کیفیت و با بیس و تفکیک صدای عالی و حجم بالا مجهز شده است. ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X با نرخ ۷۴۶۷ MT/s، دو درگاه Type-C و باتری حجیم ۹۰ وات‌ساعتی از دیگر مشخصات این محصول باارزش از ایسوس محسوب می‌شوند.

120,499,000 تومان

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus GU605MV | Ultra7 155H | 32GB | 1TB SSD | RTX 4060 24 ماه گارانتی اصلی ایسوس (سازگار، حامی، آواژنگ) + گارانتی حوادث غیر مترقبه

خرید

لپ تاپ ام اس آی MSI Titan 18 HX A14V نمای پشت و درگاه های چپ

18 اینچ

2400 × 3840 – +UHD

اینتل Core i9-14900HX

انویدیا GeForce RTX 4090

64 گیگابایت رم

2 ترابایت SSD

3.6 کیلوگرم

باتری با ظرفیت 99.9 وات‌ساعت

اگر قصد دارید بهترین لپ‌تاپ ویندوزی بازار را مال خود کنید و از طرف دیگر برای بازی کردن، به‌هردلیلی، نمی‌خواهید سراغ پلی استیشن سونی یا ایکس باکس مایکروسافت بروید، صرف‌نظر از منطقی‌نبودن این مقدار هزینه، بهترین گزینه‌ی ممکنی که پیش‌روی شما است، لپ‌تاپ Titan 18 HX مدل A14VIG ام اس آی به‌شمار می‌رود. این لپ‌تاپ یک غول تمام‌عیار ویندوزی محسوب می‌شود که به‌واسطه‌ی پردازنده‌ی مرکزی به‌روز و قدرتمندش از پس تمام وظایفی که به‌عهده‌اش بگذارید، به‌خوبی برخواهد آمد و عنوان بهترین لپ تاپ 2024 ویندوزی بازار برازنده‌ی این دستگاه خواهد بود.

پردازنده‌ی نسل چهاردهمی اینتل Core i9-14900HX با ۲۴ هسته‌ی پردازشی متشکل‌از ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف و ۳۲ رشته یکی از قدرتمندترین پردازنده‌‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آید. در سمت دیگر دستگاه، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 4090 قرار داده شده تا با ۱۶ گیگابایت رم ویدئویی‌اش کم‌و‌کسری در پردازش‌های گرافیکی، بازی، رندر گرفتن، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نداشته باشید. این GPU قدرتمند کلاس لپ‌تاپ با احتساب ۲۵ وات توان تقویتی پویا، مجموعاً از توان ۱۷۵ وات بهره می‌برد.

لپ تاپ ام اس آی MSI Titan 18 HX A14V نمای پشت و درگاه های راست

این غول ۳٫۶ کیلوگرمی بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و منیزیم دارد و با یک آداپتور ۴۰۰ واتی شارژ می‌شود. تمام ویژگی‌های تایتان ۱۸ به همین‌جا ختم نمی‌شود و می‌توان نمایشگر ۱۸ اینچی Mini-LED با وضوح 4K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پوشش صددرصدی فضای رنگی DCI-P3 را به آن‌ها اضافه کرد. ۶۴ گیگابایت رم DDR5 و دو ترابایت SSD به‌همراه باتری چهار سلولی ۹۹٫۹ وات‌ساعتی سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ را شامل می‌شوند.

به‌نظر شما بهترین لپ‌تاپ بازار ایران کدام محصول است؟ آیا جای خالی لپ‌تاپی را در فهرست بالا حس می‌کنید؟ لطفاً دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع زومیت

https://www.zoomit.ir/buying-guide/371890-best-laptops-of-2021-buying-guide